BLI KUND
Så här gör du för att bli kund hos oss
Du kontaktar oss och beskriver dina förväntningar och ditt assistansbehov. Har du redan ett beslut om personlig assistens så utgår vi därifrån. Kanske behöver du hjälp med att göra en ansökan, eller är du redan kund hos något annat assistansföretag och vill byta – vi hjälper dig med det!
- Kontakta Assistans på Gotland – ring, maila eller titta in på kontoret ››
- Vi bokar ett besök och går igenom ditt assistansbehov samt förklarar hur det fungerar när du anlitar oss
- Du funderar och beslutar dig för om du vill anlita Assistans på Gotland
- När vi fått förtroendet att sköta din personliga assistans skriver vi ett avtal och börjar jobba!
I vårt arbetsgivaransvar ingår att vi:
- Anställer och skriver avtal med assistenter
- Samordnar, handleder och schemalägger arbetsgruppen med dina assistenter
- Att vi i varje arbetsgrupp har en samordnare som tar det nära och övergripande ansvaret
- Har kollektivavtal och marknadsledande villkor för assistenterna
- Självklart sköter allt löpande, såsom löneutbetalningar, skatter och avgifter
- Stödjer dig i alla frågor rörande din assistans
- Betalar alla lagstadgade försäkringar